Darrerament les actuacions que fem al nostre planeta afecta tant als éssers vius com també al medi on ens toca viure. Indirectament però, les conseqüències de tot allò que fem a "casa nostra" ens afectarà als humans, a nosaltres mateixos. A aquells que hem estat causant els canvis al nostre entorn.
Com a primera activitat del PIC CIENTÍFIC anem a veure unes pel·lícules que us permetran tenir una visió de la realitat del que estem parlant.
Cada grup es dividirà en tres i veureu una pel·lícula que tracta alguna d'aquestes amenaces que li fem al nostre món.
Les películes en qüestió són.
Protecció d'espècies |
Canvi climàtic |
Missatge ecologista |
Una vegada vista la pel·lícula en cada grup classe farem equips de 4 d’experts on intercanviareu la informació, aprofundireu en el contingut, aclarireu dubtes, compartireu opinions... és a dir, arribareu a ser experts en la pel·lícula que heu vist. Cada equip elaborareu una fitxa sobre la pel·lícula que heu vist. Per elaborar la fitxa utilitzarem la tècnica del SIX&SIX aplicada a una matèria i haureu de buscar alguna informació a internet.
Nom de la pel·lícula
|
|
Dades tècniques
|
|
Temàtica que tracta
|
|
Què explica la pel·lícula?
|
|
Qui són els protagonistes?
|
|
Quan passen els fets que tracta la pel·ícula?
|
|
On
passen els fets que descriu la pel·lícula?
|
|
On no passarien els fets que descriu la pel·lícula?
|
|
Com es desenvolupen els fets que descriu la pel·lícula?
|
|
Per què passen els fets que descriu la pel·lícula?
|
|
Opinió de l’equip:
|
· Cada expert retorna al seu equip
base i és el responsable de transmetre tota la informació que ha preparat sobre
la pel·lícula que ha vist a la resta de l’equip.
· Així doncs, tots els alumnes us
necessiteu els uns als altres i heu de cooperar perquè cadascú disposeu d’una
peça del trencaclosques i la resta de companys d’equip tenen les altres
imprescindibles per completar la tasca: la introducció del PIC prèviament
fragmentat a partir de 3 pel·lícules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada